تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 21:16
94 بازدید
کد خبر : 205572

آزمون ۳۰۰ وسیله سنجش سبک در استان اردبیل / اصنافی که همکاری نکنند به تعزیرات معرفی می‌شوند

آزمون ۳۰۰ وسیله سنجش سبک در استان اردبیل / اصنافی که همکاری نکنند به تعزیرات معرفی می‌شوند

هاشم علایی در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است، اظهار کرد: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق

آزمون ۳۰۰ وسیله سنجش سبک در استان اردبیل / اصنافی که همکاری نکنند به تعزیرات معرفی می‌شوند

هاشم علایی در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است، اظهار کرد: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی گری دولت به بخش خصوصی در ۸ ماهه سالجاری با همکاری آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده این اداره کل صحت عملکرد تعداد ۲۹۲ وسیله توزین و سنجش سبک واحدهای صنفی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد تصریح کرد: آزمون صحت عملکرد وسایل سنجش سبک تا پایان سالجاری در تمام شهرستان های استان ادامه دارد و از اصناف تقاضا می شود با بازرسان این طرح همکاری لازم را به عمل آورند.

علایی افزود: اصناف در صورت عدم همکاری با آزمایشگاه تایید صلاحیت شده اداره کل و ممانعت از انجام آزمون، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد از شهروندان درخواست کرد: در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.