تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 11:49
198 بازدید
کد خبر : 208444

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز

طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز

  بستنی قیفی دستگاهی یکی از محبوب‌ترین انواع بستنی است که طرفداران بسیاری از هر سن و سالی دارد. برای درست کردن این نوع بستنی حتما به دستگاه بستنی ساز نیاز خواهید داشت. طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز بسیار آسان و سریع است. به کمک این دستگاه می‌توانید در زمانی کم انواع مختلف

 

بستنی قیفی دستگاهی یکی از محبوب‌ترین انواع بستنی است که طرفداران بسیاری از هر سن و سالی دارد. برای درست کردن این نوع بستنی حتما به دستگاه بستنی ساز نیاز خواهید داشت. طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز بسیار آسان و سریع است. به کمک این دستگاه می‌توانید در زمانی کم انواع مختلف بستنی قیفی طعم‌دار درست کنید و پاسخگویی سریع و مناسبی به نیازهای مشتریان با سلایق مختلف داشته باشید. در این مقاله به‌صورت گام‌به‌گام با طرز تهیه بستنی وانیلی با دستگاه بستنی ساز و انواع بستنی قیفی دستگاهی آشنا می‌شویم. اگر برای قنادی یا کافه‌تان یک دستگاه بستنی ساز تهیه کرده‌اید و به دنبال یک آموزش کامل برای نحوه کار با دستگاه هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

لیست مواد اولیه مورد‌نیاز برای تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز 

اولین اقدام که در دستور طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز صنعتی، آماده‌سازی مواد اولیه مورد‌نیاز است. با‌توجه‌به نوع بستنی که قصد آماده‌سازی آن را دارید به مواد زیر نیاز خواهید داشت: 

  • شیر
  • شکر
  • خامه
  • صعلب
  • وانیل

برای طعم‌دار کردن بستنی قیفی دستگاهی می‌توانید به‌صورت دلخواه از موادی مانند کاکائو، زعفران و پوره میوه هم استفاده کنید. تهیه شیر تازه و پرچرب نیز یکی از نکات کلیدی طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز قیفی است. همچنین خرید یک دستگاه بستنی‌ساز با‌کیفیت نیز به شما در تهیه بستنی خوشمزه و منحصربه‌فرد کمک می‌کند. با تهیه لیست قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی از مراکز فروش تجهیزات کافه می‌توانید اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌ها و قیمت دستگاه مورد‌نظرتان را به‌دست بیاورید. 

مرحله اضافه کردن مواد برای تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز 

تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز فرآیندی ساده و سریع است که همه افراد قادر به انجام آن هستند و نیاز به تجربه قبلی ندارد. بعد از آماده کردن مواد اولیه، باید آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و به دستگاه بستنی ساز اضافه کنید. در این مرحله همه مواد اولیه بستنی شامل شیر، خامه، شکر، صعلب‌ و سایر مواد دلخواه باید به‌طورکامل با یکدیگر مخلوط شوند. سپس باید مواد آماده شده را در محفظه دستگاه بستنی‌ساز بریزید.

نحوه کار دستگاه بستنی ساز برای تهیه بستنی قیفی 

دستگاه بستنی ساز به‌طور کلی با استفاده از یک سیستم خنک‌کننده و مخلوط‌کننده کار می‌کند. این مکانیزم عملکردی باعث می‌شود تا بستنی بافت نرم و یکدستی داشته باشد. برخی دستگاه‌های بستنی‌ساز از قابلیت پیش‌سردسازی برخوردار هستند. در این مرحله، مخلوط بستنی قبل از قرار گرفتن در دستگاه سرد می‌شود.

بعد از ریختن مواد به داخل محفظه دستگاه بستنی ساز، دستگاه شروع به کار می‌کند و با استفاده از سیستم خنک‌کننده، دمای مواد را به تدریج پایین می‌آورد. در عین حال، یک همزن داخل دستگاه مواد را به صورت مداوم هم می‌زند تا از تشکیل کریستال‌های بزرگ یخ جلوگیری شود. به‌این‌ترتیب بافت نرم و یکنواخت بستنی حفظ می‌شود. بستنی ساز نیکنام یکی از دستگاه‌های محبوب بین بستنی فروش‌ها هست که کیفیت، راندمان کاری و طول عمر بالایی دارد. برای تهیه لیست قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام می‌توانید با کارشناسان البرز تجهیز در تماس باشید.

تنظیمات دستگاه؛ تنظیم دما و سرعت همزن برای تهیه یک بستنی قیفی نرم

یکی از مراحل مهم طرز تهیه بستنی سنتی با دستگاه بستنی ساز و بستنی قیفی، توجه به تنظیمات دستگاه است. برای اینکه بستنی بافت یکنواخت و نرمی داشته باشد، باید پارامترهایی مانند دمای دستگاه و سرعت همزن به درستی تنظیم شوند. دستگاه بستنی ساز اتومات قابلیت تنظیم دما و کنترل سرعت همزن را دارد و با برنامه‌ریزی خودکار باعث می‌شود که بستنی بافت نرم، کشدار و یکنواخت داشته باشد. 

آخرین مرحله آماده‌سازی بستنی؛ سرو بستنی در قیف یا ظرف‌‌های متنوع

بعد از اینکه بستنی به بافت مطلوب رسید، آماده سرو است. با فشار یک اهرم می‌توان بستنی را در قیف‌ یا ظرف‌های مختلف ریخت و در اختیار مشتریان قرار داد. در دستگاه‌های بستنی ساز جدید امکان آماده‌سازی چند بستنی با طعم‌های متفاوت را به‌طور همزمان خواهید داشت. همچنین این دستگاه‌ها به سیستم‌های خودکار برای تمیز کردن دستگاه مجهز هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانید خدماتی با‌کیفیت و با حفظ نکات بهداشتی به مشتریانتان عرضه کنید. این موضوع نقش موثری در افزایش سطح رضایت مشتریان، جذب مخاطبان جدید و افزایش فروشتان خواهد داشت.

تهیه بهترین بستنی قیفی دستگاهی با تهیه دستگاه‌های بستنی‌ساز مدرن 

در این مقاله با طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز آشنا شدیم. برای کار با این دستگاه و تهیه بستنی، فقط کافیست که مواد اولیه تازه و با‌کیفیت را تهیه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس همه مراحل آماده‌سازی توسط دستگاه انجام خواهد شد. در نهایت با فشار یک اهرم بستنی آماده سرو و عرضه به مشتریان خواهد بود. مهم‌ترین نکته برای تهیه انواع بستنی قیفی، سنتی و شکلاتی دستگاهی، تهیه یک دستگاه بستنی ساز با کیفیت و مدرن است. در نمونه‌های مدرن این دستگاه‌‌ها به قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند تنظیم اتومات دما و سرعت همزن برای تهیه یک بستنی با بافت نرم و یکنواخت مجهز شده‌اند. همچنین دستگاه‌های بستنی ساز از برندهای معتبر و با تکنولوژی‌های مدرن مجهز به سیستم‌های خودکار برای نظافت دستگاه هستند. در صنعت مواد غذایی، بهداشت یکی از نکات مهم و اساسی است که رعایت آن نقش موثری در افزایش سطح رضایت مشتریان و وفاداری آن‌ها به کسب‌وکارتان خواهد داشت.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.