تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 19:58
241 بازدید
کد خبر : 208196

باسکول هوشمند مشکل اضافه بار کامیون‌های معادن قزوین را کاهش می‌دهد

باسکول هوشمند مشکل اضافه بار کامیون‌های معادن قزوین را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای معادن استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: فعالیت معادن و اضافه بار و تناژ کامیون‌هایی که سنگینی بار دارند، به مناطق روستایی و راه‌ها آسیب وارد می‌کند و نباید در پرداخت حق دولت کوتاهی کند، همچنین باید در مسئولیت‌های اجتماعی هم

باسکول هوشمند مشکل اضافه بار کامیون‌های معادن قزوین را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای معادن استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: فعالیت معادن و اضافه بار و تناژ کامیون‌هایی که سنگینی بار دارند، به مناطق روستایی و راه‌ها آسیب وارد می‌کند و نباید در پرداخت حق دولت کوتاهی کند، همچنین باید در مسئولیت‌های اجتماعی هم مشارکت بیشتری داشته و رضایت مردم  را جلب کنند.

استاندار قزوین عنوان کرد: معادن مس در طارم و معدن آلومینیوم باشگل می‌توانند در اقتصاد استان و خدمات رسانی به مناطق روستایی تاثیرگذار باشند اما در یک سال گذشته فعالیت چندانی نداشتند و باید وضعیت معدن رسیدگی شود، به نظر می‌رسد این معادن در اختیار افرادی است که توان بهره‌برداری از آن را ندارند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: افزایش ارزش افزوده معادن استان می‌تواند در در بازه زمانی بلند مدت برای استان و درآمد شهرداری‌ها تاثیر داشته باشد.

وی بیان کرد: پیشنهاد واگذاری معادن شن و ماسه به شهرداری‌ها و همچنین ایجاد بارانداز ریلی شن و ماسه با همکاری استان گیلان هم قابل بررسی بوده و می‌تواند در افزایش درآمد تاثیرگذار باشد.

اعلایی با بیان اینکه برای توسعه آبیک یک برنامه منطقی داریم، عنوان کرد: بعد از موضوع آب، رفع آلودگی و رسیدن به هوای پا برای این شهرستان اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در پهنه گردشگری تعریف شده برای آبیک نباید شاهد فعالیت معادن باشیم و در پی تصمیم شورای عالی معادن برای ادامه فعالیت با وزیر نشستی خواهیم داشت تا موضوع با حضور نمایندگان بررسی شود و باتوجه به اینکه به جامع نگری و انجام قانونی امور هستیم با منابع طبیعی و محیط زیست هم همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.