تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401 - 21:08
254 بازدید
کد خبر : 207337

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای راه های کشور هزینه شده است

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای راه های کشور هزینه شده است

به گزارش ایلنا ،  غلامعباس بهرامی نیا روز یکشنبه بیست و هفت آذر ماه –  در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای نوسازی ناوگان راهداری کشور صورت گرفت اظهار داشت : امسال مصوبه ای در قانون بودجه دیده شد که چهار هزار دستگاه ماشین آلات راهداری با

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای راه های کشور هزینه شده است

به گزارش ایلنا ،  غلامعباس بهرامی نیا روز یکشنبه بیست و هفت آذر ماه –  در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای نوسازی ناوگان راهداری کشور صورت گرفت اظهار داشت : امسال مصوبه ای در قانون بودجه دیده شد که چهار هزار دستگاه ماشین آلات راهداری با عمر کمتر از پنج سال به کشور وارد شود.

وی افزود : این مهم باید به تصویب هیات وزیران برسد که تاکنون در کمیته های زیربنایی، صنعت و محیط زیست مطرح و با ۲ هزار ۷۰۰ دستگاه موافقت شد که باید برای انجام نهایی کار در هیات وزیران نیز تصویب و ابلاغ شود که با تحقق این مهم ۱۰ تا ۱۵ سال آینده دغدغه ای در خصوص ناوگان راهداری کشور وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امسال بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه های استان ها هزینه شده است که باوجود به محدودیت های اعتباری موجود بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و تلاش می شود منابع دیگری تا پایان سال به استان ها ابلاغ و شرایط حداقلی برای نگهداری راه ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: هر ساله بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری از ۲۲۴ هزار کیلومتر راه در کشور نیاز است در حالیکه اعتبار این حوزه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان می باشد و با توجه به اینکه محورهای شریانی، ۸۰ درصد ترافیک کشور را دارند باید در اولویت باشند و سپس نسبت به نگهداری راه های اصلی، فرعی و روستایی اقدام شود.

بهرامی نیا اظهار داشت: آثار و خسارات ناشی از سیل همچنان در لرستان مشهود است که مکاتبات لازم برای تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب این بخش، انجام و در سازمان مدیریت بحران مصوب شده که ادامه این روند باید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تسریع شود.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور  گفت : لرستان محل توزیع بار از جنوب به مرکز و شمال غرب کشور است و با توجه به توپوگرافی آن، نگهداری از راه های استان اهمیت ویژه ای دارد بنابراین سعی شده است در حد وسع و با توجه به اعتبارات، به این استان کمک شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده جابجا می شود ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی از بندر امام (ره) به کشور حمل می شود و رانندگان لرستان جزو استان های اول و دوم ترخیص کالای اساسی از این بندر هستند.

بهرامی نیا اضافه کرد: مشکلاتی مانند بیمه تکمیلی رانندگان بار و اصلاح کرایه های حمل که ارتباط مستقیمی با راهداری دارد در حد توان برطرف شد اما مشکلاتی مثل گرانی قطعات، روغن و لاستیک فرابخشی و از طریق وزارت صمت در حال پیگیری است.

 

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.