تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 11:29
325 بازدید
کد خبر : 208433

نقش لیلی گلادستون در «قاتلان ماه گل» در ابتدا فقط ۳ صحنه داشت!

نقش لیلی گلادستون در «قاتلان ماه گل» در ابتدا فقط ۳ صحنه داشت!

  به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده بیشتر اوقات، کمتر، بیشتر است. برخی از تاثیرگذارترین بازی‌ها در فیلم‌ها را می‌توان در مواردی یافت که تنها در چند صحنه به طول می‌انجامند. جک نیکلسون به سختی در چند مرد خوب حضور دارد، اما پایان بزرگ دادگاه همان چیزی است که همه ما در

 

به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده بیشتر اوقات، کمتر، بیشتر است. برخی از تاثیرگذارترین بازی‌ها در فیلم‌ها را می‌توان در مواردی یافت که تنها در چند صحنه به طول می‌انجامند. جک نیکلسون به سختی در چند مرد خوب حضور دارد، اما پایان بزرگ دادگاه همان چیزی است که همه ما در مورد آن صحبت کردیم. زمان نمایش مایکل سرا در فیلم This is the End کوتاه است، اما به سختی می‌توانید کسی را پیدا کنید که بگوید او خنده‌دارترین قسمت آن فیلم نیست. این نوع بخش‌های سریع اما باورنکردنی ما را به این فکر می‌اندازند که آیا اگر به این شخصیت‌ها زمان بیشتری برای درخشش داده می‌شد، آیا فیلم‌هایشان بهتر بود یا خیر. با این حال، همه ما می دانیم که پاسخ آن چیست. دلیل فوق العاده بودن این قسمت ها این است که فقط برای یک ثانیه می افتند! اگر آنها بیش از حد از استقبال خود می ماندند، احتمالاً آنها خاص نبودند.

اگر صادق باشیم، گاهی اوقات، نیاز داریم که این نقش‌ها شکل بگیرد. فیلم‌هایی هستند که در آنها شخصیتی پیدا می‌کنیم که می‌تواند عالی باشد، اما آن‌طور که باید ساخته نشده‌اند. یکی از جدیدترین نمونه های آن، مولی کایل لیلی گلادستون در فیلم قاتلان ماه گل است. طبق مصاحبه سال ۲۰۲۴ خود با LA Times، گلدستون فقط سه صحنه در فیلم داشت. همه‌گیری روند پیش‌تولید را کند کرد و به مارتین اسکورسیزی فرصت کافی داد تا در مورد شخصیت و فیلم به طور کلی تجدید نظر کند. Killers در نهایت به طور کامل تغییر شکل دادند تا بر روی Mollie و Osage Nation تمرکز کنند، برخلاف مفهوم اولیه که بر سرچشمه های FBI متمرکز بود. اتفاقی که افتاد نه تنها فیلم بهتر و جذاب‌تری بود، بلکه فیلمی متفکرانه‌تر و دلسوزانه‌تر بود. Killers of the Flower Moon یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۳ است و آثار گلادستون کاملاً در تحسینی که دریافت کرده است.

 

“قاتلان ماه گل” یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۳ است

Killers of the Flower Moon یک جانور است. اگر هنوز آن را ندیده اید، به شدت توصیه می کنم زمانی را برای تماشای آن اختصاص دهید. به ندرت فیلم هایی به این خوبی می آیند. آخرین مورد اسکورسیزی به دنبال یک سری قتل است که در اوکلاهاما در دهه ۱۹۲۰، درست پس از کشف نفت توسط ملت اوسیج در سرزمین خود رخ داد. مانند بسیاری دیگر، ارنست بورکهارت (لئوناردو دی کاپریو)، یک راننده تاکسی کم هوش، به توصیه عمویش ویلیام “شاه” هیل (رابرت دنیرو) برای ازدواج با یک زن اوسیج به نام مولی کایل، که خانواده اش مبلغ هنگفتی را جمع آوری کرده است، عمل می کند. پول پس از کشف نفت با گذشت زمان، زنان مختلف اوسیج را می‌بینیم که با مردان سفیدپوست ازدواج کرده‌اند و میراث خود را برای شوهران بازمانده خود می‌فرستند و آنها را به‌طور باورنکردنی ثروتمند می‌کنند.

در ابتدا قرار بود که Killers of the Flower Moon تمرکز بسیار کمتری روی ملت Osage داشته باشد. کتاب غیرداستانی که فیلم روایت خود را از آن بیرون می‌کشد تحت عنوان The Osage Murders and the Birth of FBI است. زمان زیادی برای قربانیان این قتل ها در نظر گرفته شده است، اما در نهایت، بیشتر جنبه جنایی دارد تا همتای سینمایی خود. این برای ادبیات خوب است (به هر حال، یکی از محبوب ترین کتاب های سال خود بود)، و همچنین می تواند برای کار کردن یک فیلم کافی باشد. همه عاشق یک درام پلیسی عالی هستند. با این حال، برای لیلی گلادستون و مارتین اسکورسیزی، این کافی نبود. این فیلم به ضربان قلب نیاز داشت که کتاب آن را نداشت.

 

نقش لیلی گلادستون در “قاتلان ماه گل” در ابتدا فقط سه صحنه بود.

جاده گلادستون به کیلرز طولانی است. او سال‌های ابتدایی زندگی حرفه‌ای خود را با ایفای نقش در فیلم‌های مستقل مختلف گذرانده بود (بسیاری از آنها نقدهایی داشتند که به کارهای باورنکردنی او اشاره می‌کردند) و در این دوره نزدیک بود بازیگری را کنار بگذارد. گلادستون در مصاحبه خود با LA Times در سال ۲۰۲۴ آن را اینگونه توضیح داد:

 

“فکر می‌کنم بسیاری از بازیگران به جایی می‌رسند که شما با اشتیاق خود و واقعیت کسب‌وکار چانه می‌زنید. همیشه می‌دانستم که برای بازی در فیلم‌های تجاری و استودیویی برای بازی در فیلم‌های تجاری و استودیویی تلاش خواهم کرد و جایگاه من فیلم و تئاتر مستقل خواهد بود. اما … این واقعاً گاهی اوقات خیلی دور نمی شود.”

 

با این حال، در سال ۲۰۱۹، ابتدا برای بازی در نقش مولی کایل به او نزدیک شد. این فرصتی برای ایفای نقش در فیلمی از مارتین اسکورسیزی و در عین حال نقش یک شخصیت مهم تاریخی بود. هر چند یک شکار جزئی وجود داشت. بورکهارت در ابتدا قرار بود فقط در سه صحنه نمایش داده شود. از آنجایی که این یک فیلم اسکورسیزی بود، به نظر نمی رسید که او این نقش را به عهده بگیرد. در عوض، گلادستون از پدرش الهام گرفت و مصمم بود که نقش را تغییر دهد تا آن را معتبر و معنادار کند.

این بیماری همه گیر سرعت را بسیار کند کرد، همانطور که برای همه افراد دیگر در جهان انجام شد. گلادستون مدتی طولانی بدون شنیدن وضعیت Killers of the Flower Moon گذشت. پس از یک فصل مراقبت از چندین عضو خانواده، گلادستون شروع به درخواست شغل در وزارت کشاورزی واشنگتن کرد. هنگامی که او در آستانه نهایی کردن درخواست خود بود، یک ایمیل دعوت به یک چت اسکایپ با تنها مارتین اسکورسیزی دریافت کرد. اسکورسیزی در طول گفتگوی خود توضیح داد که مولی را به یک شخصیت اصلی تغییر شکل داده است و پویایی او با همسرش، ارنست، محور اصلی فیلم خواهد بود.

 

«قاتلان ماه گل» بدون نقش گسترده لیلی گلادستون آنطور که هست نمی‌شد.

فیلمساز نمادین قاتلان ماه گل از آن زمان به احتیاط جزئی دی کاپریو در مورد گلادستون اشاره کرد و گفت: “لئو از من می‌پرسید، “مطمئنی؟” مطمئن بودم. لیلی حضوری دارد که تو نمی‌توانی به آن بیاموزی. او به ساکت بودن اعتماد دارد. او اعتماد دارد که قدرت حضورش می‌تواند از ساکن بودن ناشی شود. صادقانه بگویم، نمی‌توانم فیلم را بدون او تصور کنم.»

این تصمیم خلاقانه نمی توانست بهتر از این به Killers of the Flower Moon کمک کند. بدون گلادستون، این فیلم به خوبی آن چیزی که هست نمی توانست. ما هنوز مولی را در هر دقیقه از زمان سه و نیم ساعته آن دنبال نمی کنیم، اما نقش او بسیار فراتر از سه صحنه ساده گسترش یافته است. در واقع، برخی ترجیح می‌دهند که صحنه‌هایی که با Mollie اثر گلادستون سپری شده‌اند، حتی بیشتر از آنچه به ما داده شده است داشته باشند، و برخی از منتقدان به این موضوع اشاره می‌کنند که داستان مولی بیش از آنچه که ارائه شده است، شایسته توجه است. اینها دیدگاه‌های قابل درک هستند، اما همچنین، در داستان او به نقطه‌ای می‌رسید که ما فقط او را درازکشیده در بستر بیمار برای مدت طولانی تماشا می‌کردیم. اسکورسیزی هنوز هم در این لحظات وقت می گذراند، اما باید سقوط ارنست و پادشاه هیل را نیز شرح دهد. با توجه به اینکه این فیلم چقدر طولانی است، در تجربه بزرگتر Killers of the Flower Moon، ارزش یک فیلم از روایتی متمرکز بر مولی کایل وجود دارد. این فقط توسط بسیاری از روایت های دیگر نیز احاطه شده است!

 

همه این‌ها که گفته شد، گلادستون آنقدر در این فیلم عالی است که نمی‌توانید مردم را به خاطر اینکه بیشتر از او می‌خواهند سرزنش کنید. دی‌کاپریو و دنیرو هر دو بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود را به نمایش می‌گذارند، اما این فیلم زمانی که روی مولی تمرکز دارد، در بهترین حالت خود قرار دارد. بازی گلادستون روح تراژیکی به این فیلم می بخشد. بدون او، این فیلم یکی از جذاب‌ترین تریلرهایی بود که در چند سال اخیر دیده‌ایم. با او، نه تنها آن هیجان ها را حفظ می کند، بلکه به مخاطب احساس می کند. بیش از همه، او راه ورود ما به فرهنگی است که سزاوار بخش بزرگتری از روایتی است که ارائه شده است. آیا اگر مولی فقط سه صحنه داشت، هر کدام از اینها ممکن بود؟ قطعا نه.

 

Killers of the Flower Moon به دلایلی بیش از یک قطعه فیلمسازی استادانه است. اسکورسیزی در حال اجرا است، دی کاپریو و دنیرو در اجراهایی هستند که ما هرگز از آنها ندیده ایم، و امتیاز رابی رابرتسون بزرگ فقید کاملاً غیر واقعی است – شما این ایده را متوجه شدید. می‌توانید میلیون‌ها فاکتور بزرگ را جمع آوری کنید، اما بدون Mollie Kyle، Killersof the Flower Moon ضربان قلب خود را نداشت. از شما، لیلی گلادستون، برای کار خیره کننده شما سپاسگزارم. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.