تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 15:08
113 بازدید
کد خبر : 208404

پروژه بازی Web3 ظاهراً بازیگرانی را استخدام کرده است تا در کلاهبرداری ۱.۶ میلیون دلاری به عنوان مدیران اجرایی ظاهر شوند.

پروژه بازی Web3 ظاهراً بازیگرانی را استخدام کرده است تا در کلاهبرداری ۱.۶ میلیون دلاری به عنوان مدیران اجرایی ظاهر شوند.

به گزارش اینتر نیوز و به نقل از کوین تلگراف بر اساس گزارش اخیر پلتفرم امنیتی بلاک چین CertiK که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است، در ۱۰ اکتبر، تیم توسعه پروژه بازی FinSoul یک کلاهبرداری ادعایی خروج را انجام داد و ۱.۶ میلیون دلار را از طریق دستکاری بازار از سرمایه گذاران

Web3 game project allegedly hired actors to pose as executives in $1.6M exit scam

به گزارش اینتر نیوز و به نقل از کوین تلگراف بر اساس گزارش اخیر پلتفرم امنیتی بلاک چین CertiK که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است، در ۱۰ اکتبر، تیم توسعه پروژه بازی FinSoul یک کلاهبرداری ادعایی خروج را انجام داد و ۱.۶ میلیون دلار را از طریق دستکاری بازار از سرمایه گذاران خارج کرد.

تیم FinSoul ظاهراً بازیگران حقوق بگیر را استخدام کرد تا وانمود کنند که مدیران آن هستند، سپس سرمایه جمع آوری کردند تا تنها هدف توسعه یک پلتفرم بازی باشد. با این حال، تیم FinSoul به جای ایجاد این پلتفرم، ظاهراً ۱.۶ میلیون دلار را به صورت پل تتر انتقال داده است.
USDT

صدای تیک تیک پایین می آید
۱.۰۰ دلار

از سرمایه گذاران به خودش داده های بلاک چین نشان می دهد که توسعه دهندگان وجوه را از طریق میکسر ارزهای دیجیتال Tornado Cash شسته اند. با کمال تعجب، این اولین اتهام سوء رفتار علیه توسعه دهندگان FinSoul نبود.

در ۲۳ مه، پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi) Fintoch یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن ادعا کرد «فناوری پیشرفته را برای توسعه پلتفرم متاورس مستقر در FinSoul در ایالات متحده» به کار گرفته است و «به صورت زنده» منتشر شده است. در این اطلاعیه آمده است که این شرکت از «فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند Unreal Engine 5 و Cocos 2D» برای توسعه «جهان‌های sandbox، ورزش‌های چند نفره، تجربیات اوقات فراغت، معاشرت با بازیکنان، MMORPG» و انواع دیگر محتوای بازی استفاده می‌کند.

در همان روز، کاراگاه زنجیره ای ZachXBT گزارش داد که پروژه اصلی Fintoch DeFi یک کلاهبرداری خروج انجام داده است. ZachXBT ادعا کرد که تیم ظاهراً ۳۱.۶ میلیون دلار را دزدیده و آن را به بلاک چین ترون در تلاش برای شستن وجوه متصل کرده است.

در پاسخ، CertiK ادعا می‌کند که این تیم در ماه آگوست تغییر نام داد و نام و کانال‌های اجتماعی خود را تغییر داد. “Fintoch” به “Standard Cross Finance (SCF) تبدیل شد. CertiK تصویری تولید کرد که مدیران کلیدی Fintoch و Standard Cross Finance را نشان می دهد که به نظر می رسد یکسان باشند.

CertiK ادعا می کند که نام واقعی افرادی که به عنوان مدیر عامل، مدیر عامل و مدیر ارشد مالی پروژه ذکر شده اند را تأیید کرده است. بر اساس آن، این «مدیران» در واقع بازیگرانی هستند که در صنعت سرگرمی کار می کنند. علاوه بر این، CertiK ادعا می کند که مدیر ارشد فناوری پروژه در یک پوستر تبلیغاتی برای یک شرکت سرگرمی ذکر شده است و شواهدی را ارائه می دهد که او همچنین یک بازیگر پولی است. نمی تواند هویت دو نفر دیگر را که ادعا می شود “مجری” هستند مشخص کند.

در این گزارش آمده است که تیم تغییر نام تجاری “Standard Cross Finance” به تبلیغ FinSoul در یوتیوب و تلگرام ادامه داد. تلاش‌های بازاریابی آن شامل ویدیویی بود که یک «دفتر مرکزی تحقیق و توسعه» ادعایی را نشان می‌داد، که بعداً مشخص شد که یک ساختمان اداری در خیابان همیلتون شرقی در کمپبل، کالیفرنیا است. همچنین ویدئویی از یک رویداد تبلیغاتی ادعایی در ویتنام تهیه کرد.

بر اساس داده های بلاک چین، پروژه قرارداد توکن خود را در ۱۰ اکتبر در شبکه زنجیره هوشمند BNB مستقر کرد. در زمان استقرار، ۱۰۰ میلیون توکن FinSoul (FSL) ضرب شد و به حساب توسعه دهنده منتقل شد. سپس توزیع کننده ۳ میلیون FSL را از طریق تراکنش های متعدد به حساب های دیگر ارسال کرد و ۹۷ میلیون آن در اختیار خود باقی ماند. یکی از انتقال‌ها ۲۱۰۰۰۰ FSL به آدرسی بود که متعاقباً از توکن‌ها برای ایجاد یک استخر نقدینگی برای FSL در PancakeSwap استفاده کرد. از آن زمان به بعد، این استخر توسط معامله گران برای خرید و فروش FSL مورد استفاده قرار گرفت.

داده های DEX Screener نشان می دهد که قیمت FSL ابتدا ۰.۳۹۱۱ دلار به ازای هر توکن در تاریخ ۱۰ اکتبر در ساعت ۶:۳۰ صبح UTC تعیین شد. طی چند ساعت بعد، تا ۱۷.۵۷۷۴ دلار افزایش یافت، سپس از این قله عقب نشینی کرد و در حدود ۵ دلار برای چند ساعت آینده تثبیت شد. سپس، بین ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۵:۰۰ بعد از ظهر UTC، قیمت به طور ناگهانی سقوط کرد و از حدود ۵ دلار به نزدیک صفر سقوط کرد.

به نظر می رسد این دو رویداد بین ساعت ۴:۲۵ بعد از ظهر تا ۱۶:۳۵ عصر UTC در ۱۰ اکتبر رخ داده اند که ممکن است کاهش ناگهانی قیمت را توضیح دهد. در ساعت ۴:۲۵ بعد از ظهر، حساب توسعه دهنده FSL 97 میلیون FSL باقی مانده را به آدرس دیگری منتقل کرد. در ساعت ۴:۳۵ بعد از ظهر، این حساب تمام ۹۷ میلیون توکن را به استخر نقدینگی فروخت و ۱.۶ میلیون دلار USDT وابسته به Binance را از استخر نقدینگی به این حساب منتقل کرد. این فروش ۳۲.۳۳ برابر مقدار سکه های FSL است که قبلاً در گردش بوده است. این حساب متعاقباً وجوه تخلیه شده را از طریق یک سری تراکنش به تورنادو کش منتقل کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.