تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 17:32
53 بازدید
کد خبر : 208194

چند نکته مهم قبل از خرید روغن صنعتی

چند نکته مهم قبل از خرید روغن صنعتی

  در هنگام انتخاب و پیش از خرید هر نوع روغن صنعتی، باید به یک سری مسائل شناخت پیدا کنید تا از این طریق از ایجاد مشکلات جلوگیری شود و در نهایت محصولی را برای خرید پیدا کنید که بیشترین تطابق را با نیاز سیستم مورد استفاده داشته باشد. در این مقاله ما اطلاعاتی را

 

در هنگام انتخاب و پیش از خرید هر نوع روغن صنعتی، باید به یک سری مسائل شناخت پیدا کنید تا از این طریق از ایجاد مشکلات جلوگیری شود و در نهایت محصولی را برای خرید پیدا کنید که بیشترین تطابق را با نیاز سیستم مورد استفاده داشته باشد. در این مقاله ما اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که تا پیش از خرید روغن صنعتی به چه آن‌ها توجه کنید؛ اینکه روغن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و از این طریق روغن متناسب با کارایی مورد نظر را انتخاب کنید.

 

شناخت انواع روغن موتور

در هنگام انتخاب روغن صنعتی، باید طبق نیاز سیستم خود نوع روغن مورد نیاز را تشخیص داد و محصولی را خریداری کرد که بیشترین سازگاری را با دستگاه داشته باشد.برای اطلاعات بیشتر در مورد روانکارها کلیک کنید. انواع روغن صنعتی از نظر نوع ترکیبات، در این بخش لیست شده است:

  • روغن با پایه معدنی: این روغن معمولاً ارزان‌ترین محصول موجود در بازار صنعتی است و در نمایندگی‌ها به صورت عمده به فروش می‌رسد. روغن‌های معدنی معمولاً با استانداردهای API و SAE مطابقت دارند، اما در ترکیبات حاوی افزودنی‌های کمی هستند.
  • پایه مصنوعی: فرمولاسیون این روغن‌ها معمولاً به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام روبرو شدن با بارهای سنگین‌تر و یا در دماهای بالا، حفاظت بهتری برای موتور ایجاد می‌شود.
  • روغن‌های کاملاً مصنوعی: این نوع روغن برای استفاده در موتورهایی با تکنولوژی بالا تولید می‌شوند و در تمام عملیات بحرانی، عملکرد طولانی و محافظت مناسبی از خود ارائه می‌دهد؛ به طور مثال برای جلوگیری از ایجاد رسوبات در موتور، عملکرد بسیار خوبی دارند. این روغن‌ها هم در دماهای پایین و هم در دماهای بالا بیشتری میزان روانکاری را اعمال می‌کنند. البته که روغن‌های مصنوعی از نظر قیمت به نسبت روغن‌های معمولی به‌صرفه نیستند و برای همه موتورها کاربرد ندارند. در این مورد بهتر است از دفترچه راهنمای کاربر کمک بگیرید.
  • روغن با ویسکوزیته پایین؛ روغن ا ویسکوزیته کمتر، اصطکاک کمتری در موتور ایجاد می‌کند و در نهایت میزان اتلاف انرژی آن کمتر است، در نتیجه سوختی که وارد دستگاه شده است، به انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو تبدیل می‌شود.

بعضی از روغن‌های صنعتی به نسبت سایر انواع آن، با میزان تقاضای بیشتری روبرو هستند؛ با پرفروش‌ترین روانکارهای صنعتی  آشنا شوید.

 

چگونه بهترین روغن را انتخاب کنیم

همان‌طور که در بخش‌های پیشین گفته شد، شرکت سازنده سیستم و هر موتور خودرو، در دفترچه راهنمای کاربر چند عدد را برای ویسکوزیته روغن موتور پیشنهاد می‌کند. برای انتخاب ویسکوزیته مناسب بهتر است این بخش را دقیق بخوانید:

 

ویسکوزیته

این پارامتر به معنی میزان مقاومت روغن در برابر سیال شدن است و معمولاً با استفاده از نماد “XW-XX” تعیین می‌شود. عددی که پیش از “W” است، جریان سیال را در صفر درجه نشان می‌دهد و هرچه این عدد پایین‌تر باشد، غلظت روانکار در دمای کم، پایین‌تر می‌شود. مثلاً اگر قبل از W عدد ۴ باشد، در دماهای پایین به نسبت نمونه مشابه خود با عدد ۱۵ رقیق‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر، برای کسانی که در اقلیم‌های گرم زندگی می‌کنند، به خاطر این‌که روغن بیش از حد رقیق نشود، باید روغنی را انتخاب کنند که ویسکوزیته آن عدد بزرگ‌تری دارد.

عدد بعد از “W” هم ویسکوزیته روغن در ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد. این عدد به معنی میزان مقاومت روغن در برابر رقیق شدن در دماهای زیاد است. مثلاً روغن با ویسکوزیته ۳۰W-10 با سرعت بیشتری نسبت به روغن با درجه ۴۰W-10 غلیظ می‌شود.

 

توجه به قیمت و اصالت روغن صنعتی پیش از خرید

یکی از پارامترهای مهمی که پیش از خرید روغن باید به آن توجه کنید، کیفیت آن روغن است. همان‌طور که میدانید، ممکن است برای هر یک از محصولات اصلی، نمونه‌های غیر اصل و بی‌کیفیت نیز به بازار عرضه شود و با قیمتی بسیار کمتر از نوع اصلی آن، به فروش برسد که این مورد یکی از سیاست‌های بازار رقابت برای جذب مشتری است.

 

توجه به برند تولیدکننده روغن

از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید روغن به آن توجه کرد، نام و شهرت شرکت تولیدکننده است. بهتر است مراقب باشید که روغنی که انتخاب می‌کنید، در چه شرکتی تولید شده و یا متعلق به کدام برند است. آیا این برند در بازار صنعتی محبوبیت دارد و به تولید محصولات باکیفیت مشهور است یا خیر. در بازار روغن‌های صنعتی شرکت‌های مختلفی وجود دارند که انواع روغن‌های صنعتی را به فروش می‌رسانند، اما برندهای مطرح که کیفیت بالاتری نسبت به همتایان خود دارند، به طور عمده قابل تشخیص و ارزیابی هستند.

 

به طور کلی بهترین راهنما برای پیدا کردن روغن صنعتی مناسب، کمک گرفتن از توصیه‌های سازنده است که باید از طریق دفترچه راهنمای کاربر به آن توجه کرد. انتخاب روغن موتور سازگار با سیستم می‌تواند باعث بهبود عملکرد موتور شود و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت را نیز به دنبال بیاورد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.