تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 1:53
80 بازدید
کد خبر : 208184

کشور ما نسبت به غافله تمدن دنیا عقب تر است/ ایجاد و راه اندازی صنایع پاک در شهرک صنعتی زنجان

کشور ما نسبت به غافله تمدن دنیا عقب تر است/ ایجاد و راه اندازی صنایع پاک در شهرک صنعتی زنجان

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اولین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و متولیان صنعت استان در سالن اجتماعات شهرک صنعتی اشراق زنجان، برگزار شد. فرماندار زنجان، دراین جلسه با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال با تبدیل تهدید ها به فرصت ها، در سال جاری گفت: مسئولان استان

کشور ما نسبت به غافله تمدن دنیا عقب تر است/ ایجاد و راه اندازی صنایع پاک در شهرک صنعتی زنجان

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اولین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و متولیان صنعت استان در سالن اجتماعات شهرک صنعتی اشراق زنجان، برگزار شد.

فرماندار زنجان، دراین جلسه با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال با تبدیل تهدید ها به فرصت ها، در سال جاری گفت: مسئولان استان با توجه به مسئولیت و داشته ها در حال تلاش برای بهبود اوضاع و شرایط دراستان هستند.

پرویز خالقی، با بیان اینکه تلاش مسئولان در راستای تحقق شعار سال و ایجاد زیر ساخت های مختلف روستایی و شهری مهم و اساسی است، ادامه داد: در ماه های منتهی به پایان سال گذشته با تلاش مسئولان استانی و کشوری شاهد اقدامات مهم در خصوص سرمایه گذاری برای اجرا و بهره برداری  چندین طرح و پروژه مهم در حوزه های مختلف در استان بودیم.

وی، با اشاره به افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و اشتغالزایی در استان، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰۰طرح اجرایی با بیش از ۸هزار میلیارد تومان اعتبار اقدامات حائز اهمیت در استان انجام شده است.

فرماندار زنجان، با اشاره به اشتغالزایی برای بیش از ۳هزار و ۵۰۰ نفر در استان با اجرا و بهره برداری از این طرحها، گفت: از طریق اجرای این طرحهای اشتغالزایی برای نیروی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوز های مختلف عمرانی و غیره اشتغال ایجاد شده  است.

وی، با اشاره به آغاز عملیات ۷هزار مسکن ملی، احداث کمر بند شمالی زنجان به طول ۲۵کیلومتر ، خبر از هزینه اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰۰میلیاردی برای  ۵۵۰ هکتار از اراضی شمالی شهر زنجان داد.

امام جمعه زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به  اینکه سال گذشته با موقعیت های پر فراز و نشیب داخلی و خارجی همراه بوده است، اظهار داشت: ما هیچگاه نباید راضی به موقعیت کنونی باشیم ضروری است همواره با ظرفیت ها به سمت پیشرفت و توسعه گام برداریم.

وی، تاکید کرد: ایران دراین مدت دارای کارنامه قابل قبول بوده است؛ اما کشور ما نسبت به غافله توسعه و تمدن دنیا در عصر کنونی عقب تر هست، باید این عقب ماندگی ها را جبران می کردیم.

امام جمعه زنجان، با اشاره به پیشرفت تمدن دنیا و عقب ماندگی ایران، تاکید کرد: ما با ایده آلهای شعارهای تعیین شده سال دارای فاصله زیاد هستیم.

وی، با اشاره به آسیب شناسی درحوزه های مختلف جامعه، تاکید کرد: خیلی ها با شعار سال شعاری برخورد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اهمیت میدان عمل در اجرا برای تحقق شعار سال، تصریح کرد: کندی در اقدامات مسئولان و دادن وعده و عیدها در زمان های تبلیغات انتخاباتی و بررسی دراین زمینه حائز اهمیت است.

به گفته آیت الله خاتمی، درایران و استان کارهای مفید انجام شده است وتولید کنندگان هم باید در زمینه تولید کالا و انبار در واحد های تولیدی فروش و عرضه کالاهای تولید شده در بازار را نیز در الویت کارهای خود قرار دهند و نقشه راه خود را  باید با توجه به زمان ریل گذاری کنند.

امام جمعه زنجان، گفت: با همدلی و اتحاد باید نسبت به حل مشکلات جامعه اقدام شود.

آیت اله خاتمی،گفت: ضروری است مدیران دستگاههای اجرایی و صنایع استان با برنامه ریزی میان مدت در راستای انجام مسئولیت خود در راستای  پیشرفت و ایجاد امید در جامعه بکوشند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هم ، با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر ۲۳هزار نفر اشتغالزایی شده است.

محسن عباسی، با بیان اینکه از ۴۰۰هکتار زمین شهرصنعتی اشراق برای  ۱۰هزار نفر ایجاد اشتغال شده است ادامه داد: در این مجموعه با ۵۲۳بهره بردار وجود دارد.

وی، تصریح کرد: فاز توسعه ۲۰۷هکتاری شهرک های صنعتی نیز با تملک در استان اتفاق افتاده است.

 

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.